22 April, 2006

AISHA'S BLOG


Entah kenapa hati ini tiba tiba terasa begitu tersentuh sekali...semakin kuat untuk membendungnya semakin memberontak sifat mazmummah menyerlahkan dirinya.
Akhirnya terkeluarlah segala galanya...
Teman...
Maafkanlah.... kerana menjadikan engkau sebagai sasaran kemarahanku...
Maafkanlah kerana terlalu banyak menyusahkan selama ini..
dan terima kasih kerana cukup memahami di kala itu...
Mungkin kerana kita mempunyai beberapa persamaan
mudah untuk engkau mengesan perasaanku
walaupun kerapkali aku cuba menafikannya
tapi kali ini,,,aku gagal....aku tonjolkan sepuasnya
untuk tatapan kau,
untuk engkau mengerti perasaan ku dikala itu
maafkan segala galanya...

Bukan sengaja untuk ku pamirkan kelemahanku
telah ku cuba sedaya mungkin tapi akhirnya aku gagal.....
Rupanya...
bukan senang untuk menjadi insan yang baik
bukan mudah untuk berlapang dada
dan bukan mudah untuk mengekang perasaan

Tuhan..
aku kalah lagi dalam melawan nafsu jahat ini
aku tewas lagi ,,,,
bantulah hambamu ini
supaya menjadi manusia yang lebih baik
supaya menjadi insan yang lebih cekal
supaya menjadi manusia yang berlapang dada
supaya menjadi manusia yang boleh menerima seadanya
padaMu ku pohonkan
Ya Allah......
perbaikilah akhlakku
perkemaskan tingkah lakuku
agar ,,,,perjalanan ku tidak pincang
agar perjalanan ku tidak tersekat....
ameeen.....ameen,,

0 comments:

Post a Comment